writeaboutsaade.blogg.se

En blogg om Eric Saade, med Eric Saade

Cover Girl: Kapitel 3

Kategori: Cover Girl

- Gå, jag vill inte prata med dej mer, dra härifrån, skrek han och jag tog snabbt min kalackskor och gick ut från hans lägenhet.
Jag tyckte att han överreagerade. Tårar rann ner för mina kinder, varför skulle det bli så här? jag skulle berättat för honom tidigare.
Niklas var en riktigt snäll kille när han ville, men han var också kontrollerande och ville ha makt. Inte konstigt att pappa gillade honom.
Jag började sakta gå hemåt igen.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jag vaknade av att klockan ringde, jag klev glatt upp ur sängen och drog på mej mjukiskläder och satte upp håret.
Jag hade inte pratat mer med Niklas sen den morgonen och idag var det den 12:e, Mormor skulle köra bil, Morfar en Flyttbil vi hade hyrt och mamma skulle också köra bil, pappa skulle stanna hemma.
Mamma och Moa hade redan vart uppe ett tag och mormor och morfar hade precis kommit, alla satt och åt frukost.
- God morgon, sa mamma glatt.
- Idag är dagen, sa Morfar och tog en stor tugga av sin smörgås.
- Äntligen, svarade jag, log och satte mej ner.
Efter frukosten hjälptes vi åt att bära ut alla flyttkartonger, jag skulle också ha med mej mitt sminkbord, mina två bokhyllor och klädstället jag hade utanför garderoben. De stora sakerna fick Morfar ta i flyttbilen. När vi kom fram till Stockholm lastade vi inte allt i lägenheten och vi gick runt och kollade. Det var så fint och jag bodde på högsta våningen så utsikten var inte helt fel.
vi ställde rätt de få möblerna jag hade med mej och sedan tog jag morfar och Moa flyttbilen till IKEA.
*
Klockan var mycket och vi hade skruvat ihop alla nya möbler, mamma och mormor hade hjälpt till att betala lite saker. Jag hade nu, en dubbelsäng, en soffa, mattor, ett köksbord, soffbord och gardiner. Resten av sakerna jag behövde fick jag köpa senare. Vi hade också vart och köpt en tv för ett bra pris.
Vi bestämde oss för att beställa hem pizza och medans mamma och mormor var och hämtade det laddade jag och Moa ner en film.
 
Nästa Morgon:
jag vaknade och hade mamma och Moa bredvid mej i min säng, mormor och morfar sov på soffan. Idag skulle de alla åka hem och jag skulle göra min första dag på jobbet. Jag började inte försen klockan tre så jag hade mycket tid på mej.
- God morgon, sa mormor när jag kom ut ur sovrummet.
- God morgon, svarade jag och gick vidare ut i köket med de två efter mej.
- Tur att vi handlade mat igår, jag är vrålhungrig, sa morfar och vi plockade fram frukost.
klockan blev 1 och jag stog i hallen och kramade om alla, det skulle kännas tomt utan dom.
- Hejdå gumman, ha det så bra nu, ring om det är något, sa mamma som var näst sist ut.
- Hejdå Matilda, sa Moa ledset och kramade om mej länge.
- Du får komma upp nu i helgen, sa jag och pussade henne lätt på huvudet.
- Aa, bara 4 dagar kvar, sa hon och log.
jag ställde mej i fönstret och kollade när de åkte.
*
- Hej, vad kan jag hjälpa dej med? sa en tant i receptionen.
- Jo, jag ska göra ett modelljobb här idag, svarade jag och kollade snabbt runt.
- Och du heter?
- Matilda Gustavsson.
- Då får du följa med här, sa tanten och jag svansade efter henne upp för några trappor och in i ett rum.
Det var några andra tjejer där och tre killar, en var fotograf och de andra två hjälpte till.
- Hej, du måste va Matilda, sa han med kameran runt halsen.
- Japp, det är jag, svarade jag.
- Jonas heter jag, svarade han och sträckte fram handen.
- Du ska få gå dit bort och byta om, tjejen i brunt hår visar vad du ska ha på dej, sa han och pekade bort mot ett rum.
*
Det hade gått riktigt bra hela dagen. Vi hade tagit många bilder och det var många klädbyten. De verkade nöjda. Jag satte mej ner och tog ett glas vatten som de hade på bordet, Jonas satte sej i fåtöljen mittemot.
- Herregud vad bra du är, sa han och tog en kanelbulle.
- Tack, svarade jag generat.
- Är du intresserad att göra ett mindre filmjobb? frågade han
- Alltså utöver detta, lade han till.
- Beror på vad det är, sa jag med de värsta tankarna i mitt huvud.
- Musikvideo för en svenska artist, svarade han.
- okej, varför inte?
- Så ska det låta, vi börjar på Fredag, så du är ledig ett tag nu, sa han och reste sej upp.
- Juste ja, en utav dina bilder kommer hamna på framsidan av veckorevyn i nästa nummer.
- du skojar? sa jag chockad.
- nej, haha, de tyckte du var jätte snygg.
- oj, vad stort, får jag fråga, vilken artist är det som vi ska filma med?
- Eric Saade, svarade Jonas och gick.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kapitel 3, vad tycker ni? :)
/Rebecca

Kommentarer

  • Nadja säger:

    Super duper bra :D

    2013-12-03 | 22:21:48

Kommentera inlägget här: