writeaboutsaade.blogg.se

En blogg om Eric Saade, med Eric Saade

MARCHING (DEL 9)

Kategori: Marching (in the name of love)

Jag kollade på honom och log.

- Vad gör vi om någon ser? Jag kollade på honom i väntan på svar.

- Ingenting, svarade han och stannade och kysste mej.

-----------------------------------------------------------------------------------

DAGEN EFTER NORA’S PERSPEKTIV:

Det gick snabbare än jag trodde, att media och alla tidningar skulle få reda på det. Redan imorse skickade Bea en bild från dagens tidning där jag och Eric kysstes.

Eric jobbade idag och jag hade precis kommit hem från att ha frukostfikat med tjejerna hos Malin.

Mobilen började ringa och jag tog upp den ur jackfickan.

”- Nora”

”- hej, gumman, det är mamma” sa mamma i andra änden.

”- heej” svarade jag glatt.

”- det var ju ett tag sedan vi träffades, så vi tänkte fråga om du och Eric vill komma på middag ikväll” sa hon glatt.

Eric hade träffat min familj några få gånger, det hade inte blivit av att vi hade träffats mer.

”- ja, Eric jobbar nu, men jag kan ringa honom”

”- ja, gör det, men bara om ni kan” sa hon bestämt.

”- jadå, jag ringer snart”

”- bra, hejdå, puss”

Vi la på och jag letade upp Eric i kontaktlistan. Jag klickade på ring och det gick några signaler innan han svarade.

”- hej älskling” svarade han glatt.

”- hej, Hur går det?” frågade jag.

”- bara, bra, lite stressigt bara”

”- haha okej, men detta går snabbt”

”- prata på” sa han och skrattade.

”- okej, mamma undrar om vi vill komma på middag ikväll, om vi hade tid”

”- ja, varför inte, jag kommer hem vid fem, så ska jag bara duscha haha”

”- bra, jag ringer henne då”

”- ja, älskar dej, puss”

”- puss”

Jag ringde upp mamma igen och vi bestämde att jag och Eric skulle komma vid halv åtta.

ERIC’S PERSPEKTIV:

-          Då kör vi sista nu då, ropade Alex och vi ställde upp för att köra sista dansen.

-          Fem, sex, sju och ått.

Vi började dansa och det gick faktiskt otroligt bra.

Vi dansade klart och avslutade. Jag och Alex gick in i omklädningsrummet, jag hade lovat att köra honom hem så jag väntade.

-          Vad händer ikväll då? Han kollade på mej och tog på sej skorna.

-          Middag med Nora’s föräldrar, svarade jag.

-          Oh, middag med svärföräldrarna, sa Alex och flinade.

-          Lägg ner, är du klar? Sa jag och slog till honom löst.

-          Haha, ja nu går vi.

Jag släppte av honom och körde vidare hem.

NORA’S PERSPEKTIV:

-          Ska vi gå? Eric stog otåligt vid dörren.

-          Jajaja, jag kommer, svarade jag och skrattade för mej själv.

-          Men åhh, stönade Eric.

-          Vad du är otålig älskling, sa jag och kysste honom länge.

-          Är du klar?

-          Ja, nu är jag klar, svarade jag och tog Eric’s hand innan vi gick ut.

Vi knackade på och det tog inte lång tid innan mamma stog i dörröppningen.

-          Hej, kom in, sa hon och log stort.

-          Hej, svarade jag och kramade henne länge.

-          Hej, sa Eric och gav mamma en kram.

Vi gick upp på mitt rum och satte oss i sängen.

-          Så här bodde du alltså, sa Eric och kollade sej omkring.

-          Japp, svarade jag och log.

Vi började kyssas men blev avbrutna av att pappa ropade att maten var klar.

Jag suckade och vi gick ner och satte oss vid bordet.

-          Kul att ni kunde komma, sa pappa och skakade hand med Eric.

-          Ja, kul att vi fick komma, svarade Eric och log.

-          Vart är Oscar? Jag kollade på mamma.

-          Han är hos någon kompis, svarade hon och log.

-          Så, Eric, du tar väll hand om Nora? Pappa kollade på Eric i väntan på svar.

-          Ja, det tror jag väll, svarade Eric och log.

-          Pappa, stönade jag och gav Eric en ”förlåt” blick.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

vad tycker ni? kommentera! <3

//Rebecca

Kommentarer

  • Nadja säger:

    Jättr bra !!

    2012-11-04 | 17:48:48

Kommentera inlägget här: